موسسه خیریه مهرورزان زندگی نقش جهان

معرفی:

موسسه خیریه مهرورزان زندگی نقش جهان با شماره ثبت ۵۷۰۲ و شماره پروانه ۲۳۶۳۴ از سال ۱۳۹۷ تأسیس و فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان ایتام، بی‌سرپرست و بدسرپرست آغاز کرد.
خیریه مهرورزان زندگی، سازمانی غیردولتی، غیرسیاسی، مستقل و مردم‌نهاد(بر پایه کمک های مردمی)است که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند، به‌ویژه زنان و کودکان نیازمند کمک و حمایت، با انگیزه‌ی والای انسان‌دوستی و کمک به همنوعانِ محروم فعالیت می‌کند.
خیریه مهرورزان زندگی تنها با گذشت ۴ سال از شروع فعالیت، به یاری خدا و با تکیه‌بر حمایت‌های خیرین و حامیان گرامی توانسته است اقدامات مؤثری در زمینه‌ی کمک به قشر بی‌بضاعت و آبرومند جامعه به‌ویژه زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست انجام دهد. ضمن آنکه در این مسیر، حفظ کرامت انسانی مددجویان همواره شعار اصلی و سرلوحه‌ی انجام وظیفه‌ی کارمندان خیریه بوده است.
از فعالیت‌های خیریه مهرورزان زندگی علاوه بر سرپرستی خانواده‌های نیازمند می‌توان به مواردی از جمله حمایت از بیماران، اعطای جهیزیه و تسهیلات ازدواج، اعطای کمک‌هزینه‌های تحصیلی و آموزشی، پرداخت وام‌های خوداشتغالی و فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال مددجویان اشاره کرد. در حال حاضر نیز واحد مددکاری مهرورزان زندگی در حال جذب تعداد دیگری از خانواده‌های نیازمند و برقراری شرایط مناسب زندگی برای این خانواده‌ها است. بطور خلاصه این خیریه با محوریت حمایت و توانمند سازی خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست ، سعی دارد ضمن پوشش نیازهای اولیه و هدایت آنها در مسیر پیشرفت علمی و عملی ، این قشر محروم از جامعه را بسوی یک زندگی هدفمند و خودساخته رهنمون کند.

چشم انداز:

سند چشم‌انداز بیست ساله‌ی جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ که در تاریخ ۱۳آبان ۱۳۸۲ به سران قوای سه‌گانه ابلاغ شد مبین اهداف مشخصی است که برجسته ترین آنها زدودن چهره فقر از جامعه و ایجاد فرصت های برابر برای همه اقشار در نیل به کمال و تعالی است.
در همین راستا خیریه مهرورزان زندگی نیز با استعانت از خداوند متعال و جهت ارتقای مدل های بهره وری سازمانی و نیل به اهداف عالیه انسانی ، افق چشم انداز خود را اعلام می دارد :
“ارتقاء تعالی همه جانبه سطح زندگی و سلامت جسمی و روانی خانواده های تحت حمایت”
این نهاد مردمی بر آن است تا ضمن گسترش دامنه ارتباطات با نهادهای داخلی و بین المللی از پتانسیل های موجود برای تبیین اهداف ، جلب توجهات و حمایت نهادهای مسؤول به نفع جامعه هدف خود بهره برداری نماید تا با کنترل بسترهای احتمالی ایجاد فقر در بین مددجویان و مطابق چهارچوب ذیل در قالب “اهداف چشم انداز” نسبت به ارایه خدمات مؤثر اقدام نماید :
الف- بکارگیری و بهره مندی از شبکه منسجم نیکوکاران و خیرین مقیم داخل و خارج از کشور
ب- انجام برنامه های توانمندسازی جهت بهینه سازی کیفیت زندگی خانواده های تحت پوشش
ج- ترویج هنجارهای فرهنگی و بستر سازی برای اجرای سنت های حسنه وقف، صدقه و زکات
د- ایجاد ارتباط موثر با سازمانها، موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی

پیام ماموریت هیئت مدیره:

این افتخار ماست که در این برهه از زمان نقش خود را با اتّکاء به حضرت باری تعالی و با عزمی راسخ و استوار ایفاء و به همراه آن شادابی و کامیابی را نیز به همنوعانمان تقدیم نماییم که این وظیفه خطیر و ارزشمند جز با همیاری و هم اندیشی تمامی همکاران اجرایی، سازمانی و مددکاران عزیز اجتماعی به انجام نخواهد رسید.
از این رو با عنایت به رضایت خداوند متعال آنچه را که در توان تیم اجرایی این نهاد مردمی است را در طبق اخلاص گذارده ایم تا گوشه ای از نیازهای مادی و معنوی نیازمندان را تأمین نماییم. امید است تا در ظلّ عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و هدایت های ارزشمند خیرین و حامیان همیشه همراه بتوانیم در مسیر بهبود ارتقای وضع معیشتی و فرهنگی مددجویان عزیز و خانواده‌های محترم آنان گام های مثبتی برداریم .
به امید فرداهای روشن
بنیانگذاران و هیئت مدیره

مجوز فعالیت:

مؤسسه خیریّه¬ ی مهرورزان زندگی با اخذ مجوزهای رسمی و قانونی در سال۱۳۹۷، فعّالیت خود را آغاز کرد:
الف – مجوز رسمی از وزارت کشور
ب – گواهی ثبت فعالیت از اداره ثبت شرکت ها و علائم تجاری
لازم به ذکر است کلّیه¬ ی فعّالیت های این موسّسه تحت نظارت مستقیم و مستمر وزارت کشور، استانداری اصفهان، فرمانداری اصفهان انجام می¬ شوند.

عملکرد:

مؤسسه خیریه مهرورزان زندگی با گذشت چهارسال از فعالیت رسمی خود ، خدمات ارزشمندی را در جهت اجرای سند چشم انداز این نهاد مردمی انجام داده است که به شرح زیر می باشد :
– پرداخت مستمری ماهانه و اهدای سبد کالای خانوار به مددجویان
– پایش مستمر سلامت و پرداخت کمک هزینه فوریت های پزشکی و درمانی
– پرداخت کمک هزینه ودیعه و اجاره منزل استیجاری به مددجویان واجد شرایط
– حمایت های کامل تحصیلی برای دانش آموزان ودانشجویان واجد شرایط
– حمایت از ازدواج جوانان ، اهدای جهیزیه و تامین سیسمونی نوزادان
– برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی در جهت ارتقای سطح سلامت روحی و فرهنگی
– اجرای برنامه جامع توانمندسازی مددجویان و ارایه وام های کارآفرینی در مسیر استقلال مالی
– برگزاری گلریزان و آزادسازی زندانیان مالی و جرائم غیر عمد
– عقد قرارداد با مراکز آموزشی برای مددجویان و شناسایی استعدادهای آنها جهت رشد و بالندگی هر چه بیشتر
– برگزاری دوره های آموزش مهارت های ارتباطات میان فردی با هدف جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی
-برگزاری مستمر کارگاه های روانشناسی و مشاوره فردی و گروهی

همکاری داوطلبانه:

معنای اسم مهرورزان زندگی با شما و از شما همراهان عزیز و همیشگی، جون گرفته و می‌گیره!
یکی از ارکان اصلی هر خیریه ای، داوطلب ها هستن! چه داوطلب حمایت مالی و چه داوطلب حمایت معنوی
تصمیم گرفتیم، یه فرم طراحی کنیم تا از اطلاعات داوطلب های حمایت مادی و معنوی مون، یه بانک درست کنیم تا کلی کارهای هیجان انگیز رو با هم تجربه کنیم این کار مزیت‌های زیادی داره، مهمترینش اینه که شما هر ساعتی از شبانه روز می‌تونید این فرم رو پر کنید.
زمانی که از شما میگیره خیلی کمه و همکاران ما با شما در صورت نیاز به تخصصی که دارید ، در اسرع وقت تماس میگیرند و و و قسمت هیجان انگیز اینه که میتونید این فرم رو برای دوستان هم تخصص تون ارسال کنید و با هم گروهی پروژه هایی رو در راستای حمایت مادی و معنوی از کودکان ما انجام بدید.
ما از داوطلب هامون برای برگزاری جلسات هم اندیشی هم دعوت به عمل میاریم و خوشحال میشیم روی ماه تک تک شما رو ببینیم و با هم کلی کار خیر و خوب انجام بدیم.